czwartek, 5 października 2017

Cypher Lord of the Fallen - Triumvirate of the Primarch i parę słów o malowaniu

Jakiś czas temu zakupiłem pudełko Triumvirate of the Primarch. Po dłuższym oczekiwaniu (lotnicza przesyłka z Anglii szła miesiąc czasu) w końcu mogłem wziąć się za malowanie. 
Zabawę z tymi figurkami zdecydowałem się zacząć od Cyphera. 

No i w sumie fajnie się malowało. Liczyłem, że stworzę jakiś rozbudowany post ę ą itp., ale jakoś weny brak ;).

Pod zdjęciami wrzucam opis co jak malowałem. Może się przyda. 

Hmm, w sumie to chyba bardziej spis farbek jakich użyłem, niż jakiś wielki poradnik, ale jak coś to z chęcią odpowiem na pytania. 











Jeżeli chodzi o malowanie to :

1. Płaszcz malowałem techniką kropek. Jako bazy użyłem farbki Flat Earth VMC. Fałdy malowałem farbką Heavy Skintone VGC (między tymi farbkami, gdy nie mogłem zrobić w miarę ładnych przejść używałem farbki Leather Brown AP). Rozjaśnienia to farbka Skeleton Bone AP, a cienie w zagłębieniach poprawiałem washem Strong Tone AP.

2. Czarny pancerz. Farbka bazowa to Black Grey VMC. Cienie robiłem Nuln Oilem GW. Następnie krawędziowaniew kolejności Dark Grey VMC, Neutral Grey. Następnie na łączeniach i kantach malowałem czymś jaśniejszym Deck Tan VMC albo Ivory VMC. Druga farbka jest jaśniejsza i wydaje mi się, że daje lepszy efekt.

3. Czerwień. Baza to farbka Woodgrain VMC. Rozjaśnienia robiłem farbką Dragon Red AP. Krawędzie rozjaśniałem Orange Brown VMC. NA końcu kropeczki ostatnią farbką wymieszaną z białą.

4. Złoto. Baza to farbka, wygrzebana z otchłani niebytu, Scorched Metal od Reaper. Rozjaśnienia to Glorious Gold VGC. Końcowe muśnięcia pędzelkiem to farbka Shining Silver AP. Cienie zrobiłem Sepią Game Ink.

5. Metal. Czarny podkłąd malowałem cieniutką warstwą Gunmetal Gray. Cienie robiłem Nuln Oilem GW. A rozjaśnienia w szczytowych punktach to Metal Medium VMC albo Shining Silver AP. 
Tutaj ciężko mi się był zdecydować między farbkami Metal medium jest tak samo "ziarnisty" jak Gunmetal Grey i można zrobić ładne przejścia. Z drugiej strony Shining Silver AP jest ciemniejsza od Metal medium nie ma tej ziarnistości i można nią ładnie uwidocznić wystające elementy. Tutaj nie mogłem się zdecydować.
Metal po wszystkich przecierałem bardzo rozwodnioną farbką Sepia Game Ink poza najjaśniejszymi punktami. Niby trochę barwa się zmieniał ale i tak nikt nie zauważy ;).

6. Twarz to baza Beige Red VMC. Następnie zawashowana Sepia inkiem, i rozjaśnienia Beige Red VMC i Skeleton Bone AP. Na tym mogłem poprzestać ale przypomniałem sobie, że mam jakiś wash do twarzy Skin Wash Game Ink, i postanowiłem go wypróbować, trochę go rozwodniłem i naniosłem na twarz. Nabrała przyjemnego odcienia, wystarczyło potem wystające elementy poprawić lekko farbką Skeleton Bone AP.

7. Czaszki. Tutaj to nie pamiętam za bardzo :D. Chyba jako baza to była farbka Dark Sand VMC, potem załaszowałem to rozcieńczonym lekko Sepią Ink. Potem poprawiałem farbką Dark Sand VMC i farbką Skeleton Bone AP.

I to chyba na tyle :).



4 komentarze:

  1. Ależ ten płaszcz pięknie wyszedł!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cały model jest świetnie pomalowany ale płaszcz jest fantastyczny. Efekt wart pracy! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję! Tak, nad płaszczem siedziałem chyba najdłużej ;).

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten płaszcz to odpowiedz na wszystkie moje poszukiwania dla wszystkich DA których mam w drodze, genialna praca!

    OdpowiedzUsuń