poniedziałek, 2 grudnia 2013

Early Polish III/62b druga podstawka 3Kn

Dzisiaj zakończyłem prace nad drugą podstawką 3Kn do armii polskiej, która też bierze udział w konkursie. Na podstawce znajduje się Wincenty z Szamotuł herbu Nałęcz, Starosta Wielkopolski, dowódca straży przedniej wojsk Łokietka w 1331r. wraz z rycerzami herbu Janina i Lis reprezentującymi hufce ziemi łęczyckiej i sieradzkiej. Bardzo podoba mi się dalsza nauka nowego sposobu rozjaśniania.Przeważnie staram się nałożyć do 3,4 rozjaśnień. Wincenty był rozjaśniany mieszanką białego i czerwonego. Oczywiście w różnych proporcjach.








Panowie po bokach mieszanką z żółtym, przy czym malowani byli różnymi czerwonymi . Najwięcej czasu poświęciłem na rycerza herbu Lis. Początkowo był herbu grabie, jednak już przy kończeniu prac stwierdziłem, że żółto-zielony kropierz wygląda strasznie i figurka wylądowała w rozpuszczalniku. Ostatecznie zdecydowałem się na herb Lis z szachownicą. Krętus podpowiedział mi, abym przed malowaniem naszkicował ołówkiem linie co znacznie ułatwiło późniejsze prace.











Rycerz herbu Janina nie rozumie tej całej mody na kopie i woli walczyć jak jego dziad przy pomocy włóczni. Ponoć w czasach Łokietka broń ta była jeszcze w użyciu przez jazdę. Jest to figurka konnego  kusznika, któremu wcisnąłem włócznię.









Ostatecznie cała podstawka prezentuje się następująco :











Pora wziąć się za kolejną, ostatnią już podstawkę. Będzie to podstawka generalska. Z samym Łokietkiem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz